Dag 50 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu Dag 50 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu

Dag 50

Blijf op de hoogte en volg André

26 Augustus 2013 | IJsland, Reykjavik

Maandag 26-08-2013 Dag 50. Als we het ontbijt in onze privé keuken :-) op hebben breken we onze tenten af in een stralend zonnetje. Doet ons goed de warmte. Na de boodschappen te hebben gekocht gaan we richting het noordwesten. Bij de eerste twee reizen ben ik naar Borgarfjordur gereden om daar de Puffinrock te bekijken. Helaas na half augustus zijn de papegaaiduikers daar vertrokken. We zetten het programma om en besluiten om naar Hallormsstadur te gaan. Hier ligt het grootste bosgebied van IJsland en volgens de geleerden staat de hoogste te boom van IJsland hier. Een lariks van 22 meter !!!!. We rijden richting Egilstadir over de Oxi 1. Dit is een pas die dwars door de bergen gaat, met af en toe best pittige stijgingpercentages, maar met bijzonder mooie vergezichten. Met het zonnetje boven ons is het zeker geen straf om deze weg te rijden en we nemen voor deze pas dan ook de nodige tijd. We belanden op de camping in Atlavik. Weer een kampeerplaats die zo op de ansichtkaart kan. We staan aan de Jökulsa rivier waar hij wel meer dan tweehonderd meter breed is. Beschut achter de bomen en vlak aan een strand van stenen hebben we voor de zoveelste keer weer een bijzonder mooi stekkie weten te vinden. We zetten onze tenten op en terwijl de reizigers een kleine wandeling maken bekijk ik het programma wat we vanavond zullen gaan doen. Omdat ik hier nog niet geweest ben vind ik het leuk om zo'n gebied te verkennen en de mooiste plekjes er uit te pikken. Dit lukt ons aardig. Na het eten gaan we richting Hengifoss. Deze is 118 meter hoog en valt loodrecht naar beneden. Het is een beste klim van bijna 300 hoogtemeters. Ik heb er zin en kan de pas er aardig inhouden. Het laatste stuk is er een van alleen maar rotsblokken en geen pad meer. Hier moet je zelf je weg zoeken. Erg leuk om te doen en we hebben dan ook een prettig gevoel als we bijna recht onder de waterval staan. We rusten een poosje en genieten van dit natuurschoon om daarna weer naar beneden te klauteren. Het is al bijna donker als we bij de bus zijn. Hier zie ik dat een koplamp stuk is. Morgen maar gelijk een nieuwe in laten zetten. Als we op de camping terug zijn maken we een klein kampvuur. Je kunt er bijna niet niet aan ontkomen als je padvinders bij je hebt :-). Daarna nog een drankje en moe maar wel weer voldaan de slaapzak in.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

André

Na een lange tijd van training en voorbereiding ga ik op 26 Januari naar Argentinie om daar met HT reizen een expeditie te maken naar de 6962 meter hoge Aconcaqua. Een maand later 26 Februari vlieg ik vanuit Santiago de Chili door naar Peru waar ik op 1 Maart de Inca Trail naar de Machu Picchu ga lopen. Daarna nog een paar dagen vakantie vieren en dan verwacht ik 8 Maart weer thuis te zijn in Didam. Ik hoop dat jullie kunnen gaan genieten van mijn reisverhalen. Gr. André.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 92579

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 08 Oktober 2014

Expeditie Cho Oyu najaar 2014.

10 April 2014 - 13 Juni 2014

Beklimming Cho Oyu Nepal/Tibet april/mei 2014

08 Juli 2013 - 07 September 2013

IJsland Groepsreizen NoSun zomer 2013

26 Januari 2008 - 08 Maart 2008

Zuid Amerika - Aconcaqua

Landen bezocht: