Dag 51 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu Dag 51 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu

Dag 51

Blijf op de hoogte en volg André

27 Augustus 2013 | IJsland, Reykjavik

Dinsdag 27-08-2013 Dag 51. We redden het net niet om negen uur weg te rijden. Meestal probeer ik er een soort spelletje van te maken om op een bepaalde tijd te vertrekken maar met deze mannen is dat niet nodig. Ze zijn zo rustig dat ze er niet warm of koud van worden wanneer het een kwartiertje later wordt. Het gaat allemaal heel gemoedelijk en vinden bijna alles goed. We rijden naar Egilstadir waar de mannen boodschappen doen en ik een nieuwe koplamp weet te regelen bij de plaatselijke garage. Daarna door naar de Dettifoss. Dit is een van de krachtigste watervallen van IJsland. Gelijk naar de Selfoss die daar vlak bij ligt en als laatste naar de Hafragilsfoss. Hier kom je via een smal pad waar je maar net op kunt rijden. Boven op de rand van de kloof met uitzicht op deze waterval houden we een kleine picknick. We hebben hotdogs, brood, en drinken bij ons. Geen verkeerde plek om een hotdog te eten ;-). Het is nog 50 kilometer als we in Myvatn zijn. We besluiten om naar de camping aan het meer te gaan en niet naar de camping waar ik de vorige keren heb gestaan. Misschien wel een beetje last van de muggen maar het sanitair ziet er stukken beter uit en het uitzicht is ook niet verkeerd. Na een heerlijke maaltijd van spagettie, saus, salade en natuurlijk ons portie skyr gaan we naar het gebied van zwavel en modderpoelen. De stank van rottende eieren hangt hier overal rond. Overal dampende putten en stomende steenhopen. Ze hebben hier vroeger boringen gedaan en deze putten afgedekt met stenen waardoor de stoom nog steeds naar boven komt. Van hieruit gaan we naar de krater die onder net onder de Krafla krater ligt. We maken een wandeling over de rand van deze krater en tegen schemerdonker zijn we weer terug op de camping. We praten nog even na voordat ik al snel de slaapzak opzoek. Het is frisjes en wil niet te koud worden voordat ik ga slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

André

Na een lange tijd van training en voorbereiding ga ik op 26 Januari naar Argentinie om daar met HT reizen een expeditie te maken naar de 6962 meter hoge Aconcaqua. Een maand later 26 Februari vlieg ik vanuit Santiago de Chili door naar Peru waar ik op 1 Maart de Inca Trail naar de Machu Picchu ga lopen. Daarna nog een paar dagen vakantie vieren en dan verwacht ik 8 Maart weer thuis te zijn in Didam. Ik hoop dat jullie kunnen gaan genieten van mijn reisverhalen. Gr. André.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 92172

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 08 Oktober 2014

Expeditie Cho Oyu najaar 2014.

10 April 2014 - 13 Juni 2014

Beklimming Cho Oyu Nepal/Tibet april/mei 2014

08 Juli 2013 - 07 September 2013

IJsland Groepsreizen NoSun zomer 2013

26 Januari 2008 - 08 Maart 2008

Zuid Amerika - Aconcaqua

Landen bezocht: