Dag 55 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu Dag 55 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu

Dag 55

Blijf op de hoogte en volg André

31 Augustus 2013 | IJsland, Reykjavik

Zaterdag 31-08-2013 Dag 55. Wat een pui wind vannacht. De tenten flapperen continu. Hier wordt je vaak wakker van en je slaapt onrustig ondanks dat je weet dat de haringen goed vast zitten en er eigenlijk niets kan gebeuren. We hebben tijd genoeg deze morgen en een van de jongens bakt een lekker eitje met spek voor ons. Geen verkeerd begin van de dag. Om twaalf uur rijden we weg om Lena op te halen. Zij gaat voor de derde keer wat vertellen over Reykjavik. We lopen een heel andere rondje dan de vorige keer. Ook deze keer is het een leuke manier om Reykjavik te verkennen. We lopen Kris kras door de stad. Lena heeft er ook plezier aan want op deze manier gaat ze toch anders naar haar stad kijken. Om half zes breng ik Lena na een geslaagde rondleiding naar huis terwijl de mannen gaan eten. Als ik ze weer ophaal in de stad gaan ze gelijk door naar een concert van " of monsters and men ". Het is goed druk als ik ze afzet bij de parkeerplaats van de Ikea. ( ja in IJsland hebben ze ook een Ikea ) Later hoor ik dat er wel meer dan twintig duizend man zijn geweest op dit gratis concert. Veel IJslandse bands geven vaak een gratis concert op hun eiland en dit was er een van. De mannen lopen na het concert zelf naar de camping terug waardoor ik even tijd heb om mij mail na te kijken en het laatste nieuws op facebook te lezen. Na korte tijd vallen me de ogen al bijna dicht en kruip ik tegen elven mijn slaapzak in. Hoop op een betere nachtrust dan de nacht ervoor met de sterke wind en een flapperende tent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

André

Na een lange tijd van training en voorbereiding ga ik op 26 Januari naar Argentinie om daar met HT reizen een expeditie te maken naar de 6962 meter hoge Aconcaqua. Een maand later 26 Februari vlieg ik vanuit Santiago de Chili door naar Peru waar ik op 1 Maart de Inca Trail naar de Machu Picchu ga lopen. Daarna nog een paar dagen vakantie vieren en dan verwacht ik 8 Maart weer thuis te zijn in Didam. Ik hoop dat jullie kunnen gaan genieten van mijn reisverhalen. Gr. André.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 92052

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 08 Oktober 2014

Expeditie Cho Oyu najaar 2014.

10 April 2014 - 13 Juni 2014

Beklimming Cho Oyu Nepal/Tibet april/mei 2014

08 Juli 2013 - 07 September 2013

IJsland Groepsreizen NoSun zomer 2013

26 Januari 2008 - 08 Maart 2008

Zuid Amerika - Aconcaqua

Landen bezocht: