Dag 59. - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu Dag 59. - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu

Dag 59.

Blijf op de hoogte en volg André

04 September 2013 | IJsland, Reykjavik

Woensdag 04-09-2013 Dag 59. Het is koud vannacht geweest, het heeft gevroren, en sta al vroeg onder de warme douche. Het is de laatste dag op het eiland en heb nog een hoop te doen. En terwijl het zonnetje opkomt begin ik eerst maar eens met de bus te wassen. Deze ziet er niet uit na een rit door de binnenlanden. Ik ben niet de enige die een hoop modder op de wagen heeft zitten en je kunt dan ook bij elk benzine station je auto wassen. Ze hebben daar speciale plekken voor die een beetje aflopen en meestal hangen er drie of meer slangen met borstels om de auto's te wassen. Na het wassen van de bus door naar Egilsstadir. Hier doe ik de laatste inkopen, lever mijn gehuurde gasbus weer in en sorteer mijn tas voor de komende dagen aan boord van de ferry. Je moet alles goed van te voren inpakken want je kunt niet meer terug naar de auto als je eenmaal aan boord bent. Verder nog wat klungelen en dan rij ik door naar Seydisfjordur. Het weer is prachtig, de zon schijnt, en ook dit laatste stukje weg is geen straf om te rijden. In Seydisfjordur zoek ik eerst nog de douane op. In Reykjavik heb ik een jas gekocht in een tax free shop. Je krijgt dan als buitenlander een speciaal formulier erbij waardoor je 15 procent belasting terug kunt krijgen maar, bij een bepaald bedrag, heb je wel een stempel van de douane nodig. Als ik dit allemaal geregeld heb sluit ik aan in de rij voor de ferry en kan het lange wachten beginnen. Eenmaal aan boord gaat het snel en voor ik het weet zijn we al aan het varen. Ik loop wat over het schip ( dezelfde als op de heenreis ) en tijdens de tocht door het fjord richting oceaan sta ik achter op het dek en zie IJsland langzaam uit mijn gezichtsveld verdwijnen. Mijn gedachten zitten vol met mooie momenten over het verblijf op dit eiland. Met deze mooie gedachten kruip ik even later in mijn " kooi " en val als een blok in slaap.

André

Na een lange tijd van training en voorbereiding ga ik op 26 Januari naar Argentinie om daar met HT reizen een expeditie te maken naar de 6962 meter hoge Aconcaqua. Een maand later 26 Februari vlieg ik vanuit Santiago de Chili door naar Peru waar ik op 1 Maart de Inca Trail naar de Machu Picchu ga lopen. Daarna nog een paar dagen vakantie vieren en dan verwacht ik 8 Maart weer thuis te zijn in Didam. Ik hoop dat jullie kunnen gaan genieten van mijn reisverhalen. Gr. André.

Actief sinds 23 Juli 2012