Tegenslag. - Reisverslag uit Didam, Nederland van André Aaldering - WaarBenJij.nu Tegenslag. - Reisverslag uit Didam, Nederland van André Aaldering - WaarBenJij.nu

Tegenslag.

Door: André

Blijf op de hoogte en volg André

03 April 2014 | Nederland, Didam

Sinds afgelopen maandag een flinke tegenslag te verwerken gekregen. Bij het zomerklaar maken van mijn caravan ben ik van een trap gevallen en daarbij mijn hand aan een hek opengehaald met als gevolg 18 hechtingen in mijn middelvinger en 14 hechtingen in mijn pink. Door deze wonden en een gekneusde rib moet ik mijn plannen voor de beklimming flink gaan bijstellen. In plaats van de laatste dagen voor vertrek nog lekker te trainen is het nu verplicht rusten. Alle kleine karweitjes die op het programma stonden kan ik ook wel vergeten. De kans om mijn ultieme doel ( het behalen van de top ) te bereiken is door deze tegenslag bijna onmogelijk geworden. Dit dreunt nog steeds door in mijn gedachten en heeft nog wel wat tijd nodig om dit te verwerken. Zoals het er nu naar uitziet gaan volgende week woensdag de hechtingen er uit en ga ik volgende week donderdag "gewoon" naar Nepal. Daar heb ik nog tien dagen om de wonden te laten herstellen voordat ik me ga aansluiten bij de expeditie. Verder is het de vraag hoe het met mijn ribben gaat tegen die tijd. Op dit moment heb ik zoveel onzekerheden waar ik geen antwoord op weet. Het is dan ook de vraag hoe deze reis er voor me uit gaat zien. Ga het tegen die tijd van dag tot dag bekijken. Voorlopig rust houden en toch maar langzaam aan met inpakken beginnen.

• 04 April 2014 - 00:17

Cato:

Onder je verslag staat, "wees de eerste van je vrienden die dit leuk vindt" ik vind dit dus helemaal niet leuk, maar die optie zit niet in het pakket.
    Zolang als wij elkaar kennen heb je naar deze reis toegeleefd en ik gun je een betere start.
    Genees zo snel mogelijk. Veel rusten (training had je al genoeg) en er het beste van maken, hoe zuur dan ook.
    Kusje erop

• 04 April 2014 - 06:21

Annie:

Hoi,André
    Ja het is zeker een tegenslag
    Je kijkt er zolang naar uit en dan dit
    Maar denk aan je zelf ,die berg blijf wel,staan
    Beterschap en succes
    Zal,je blijven volgen
    Gr annie

• 04 April 2014 - 09:00

Jan En Dinie:

Andre,

Heel veel beterschap en succes, wij hopen dat het je toch nog gaat lukken, luister goed naar je lichaam.

Jan en Dinie

• 04 April 2014 - 09:25

Peter:

Beste vriend
    dit komt hard aan ,maar er is hoop je gaat wel """gewoon"" naar Nepal ,je bent sterk genoeg en je conditie is hoog ,ook je lichaam kan wat incasseren ,je hebt een sterke wilskracht .
    En met nog 2 weken voor de boeg, kom je er wel .
    Dit opgeven kan jij niet daar heb je teveel voor opgeofferd, en je doorzettingsvermogen is groot genoeg.
    We wensen je suxxes met ""herstellen ."" HET LUKT !!! (oh en een kus van Cato scheelt ook weer een hechting :):) )

Peter & Cato

• 04 April 2014 - 10:57

Semir:

Klinisch Uitermate Teleurstellend. Sterkte Andre. Forceer niets en jij komt er wel.
    Semir

• 04 April 2014 - 11:35

Cindy B:

Ongelofelijk, hoe krijg je het voor elkaar, zoiets komt nooit uit, nu wel hele slechte timing... En dat nog gewoon in Nederland, iig goeie medische zorg hier. Foto van je hand zag er heftig uit, als een soort oorlogsslachtoffer.. Een heel spoedig herstel gewenst en geniet van je vrije tijd en rust!

• 04 April 2014 - 12:26

Han Smit:

André, ik ga voor je duimen dat 't toch allemaal gaat lukken !
    Sterkte !
    Han

• 04 April 2014 - 17:23

Els:

Rustig blijven, alles komt goed. Zorgen dat de boel niet gaat ontsteken en dan uitgerust naar Nepal. Je hoeft niet op je handen naar boven, toch? Ik duim in ieder geval voor een vlot herstel. En als je tot boven geraakt, geraak je boven en anders niet, daar is niets aan veranderd, dus...gaan proberen. De reis is de weg.

• 05 April 2014 - 10:48

Willem:

Wat is dit balen zeg,desondanks dit ongemak veel succes.

Sportieve groet Willem .

• 06 April 2014 - 14:53

Marga:

Hè bah wat ziet dat er lelijk uit en ik ben nogal wat gewend beroepshalve !!!
    Toch knap dat je het gaat proberen,pas goed op jezelf en luister naar je lichaam.
    Kusje d'op :-). :-). :-)

Gr. Marga

• 06 April 2014 - 21:14

Marah:

Bijna 2 jaar geleden liep jij voor me een berg van maar 2500 meter op in Zwitserland.
    Toen had je het al over deze expeditie.
    Ik hoop echt dat je op tijd geneest.
    Dit is je zo gegund!

Sterkte!

• 07 April 2014 - 10:30

Martine:

Erg vervelend, André! Wat een nare tegenslag. Leef van dag tot dag, dan komt alles goed. Hou je taai & veel sterkte met je herstel! En alvast een goeie reis! X Martine

• 09 April 2014 - 10:27

Jeanne En Wim Heijmen:

Verdomme André wat een pech !!! Hoop voor jou dat het nog ten goede komt !! Veel succes en wij hopen dat je toch genieten kunt van de reis en de natuur en de beklimming , het ga je goed , groeten van ons .

• 09 April 2014 - 12:02

Bettie:

Hoi André, wat een pech allemaal. Kink in de kabel, streep door de rekening, domme pech, maakt niet uit, het zal niet gemakkelijk worden. Desondanks hopen we dat het je gaat lukken en wensen je heeeeeeeeel veel succes en een goede reis morgen!
    Groeten van ons, Bettie en Adriaan

• 09 April 2014 - 14:39

Martine:

Ontzettend jammer, maar een dappere beslissing! "Vakantie vieren" weer eens wat anders (-;
    Ik weet zeker dat deze reis je veel (meer dan je op dit moment misschien verwacht) gaat brengen. Niks gebeurd zonder reden!? Geniet ervan! Het ga je goed! X Martine

Verslag uit: Nederland, Didam

Beklimming Cho Oyu Nepal/Tibet april/mei 2014

Expeditie naar de 8201 meter hoge Cho Oyu.

Op 10 april 2014 vertrek ik richting Kathmandu, de hoofdstad van Nepal. Hier ga ik me melden bij Summit Climb waarna ik op 22 april vertrek voor een zes weken durende expeditie richting de top van de zesde berg ter wereld de " Cho Oyu ". Summit Climb is een bedrijf wat gespecialiseerd is in allerlei beklimmingen en trekkings in het hooggebergte overal ter wereld. Het grootste gedeelte van hun expedities vinden plaats in het Himalaya gebergte. Ze zijn er dan ook trots op dat ze elk jaar een expeditie in het voor en najaar organiseren naar de hoogste berg ter wereld de " Mount Everest ". Vaak met een hoog percentage aan geslaagde toppogingen. De "Cho Oyu" is met zijn 8201 meter hoogte de zesde berg ter wereld. Het is zeker geen technisch moeilijke berg om te beklimmen maar de hoogte, kou, duur, sneeuw en een luchtdichtheid van minder dan 40% maken het er niet makkelijk op. Om deze topprestatie te kunnen leveren en alle bijkomende organisatorische zaken goed te regelen ben ik al een lange tijd bezig met de voorbereidingen. Door veel te trainen met wandelen,zwemmen,badmintonnen en de nodige uurtjes in de sportschool hoop ik fysiek sterk aan de start te verschijnen. Op het organisatorische vlak ben ik druk met het regelen van uitrusting, inentingen, verzekeringen, vliegtickets enz enz. Via deze site wil ik de mensen die het leuk vinden om mij te volgen weer op de hoogte houden van deze ook voor mij bijzondere uitdaging en kunnen we hopelijk genieten van mooie ervaringen en verhalen.

Gr. André.