Klaar voor vertrek ! ! - Reisverslag uit Didam, Nederland van André Aaldering - WaarBenJij.nu Klaar voor vertrek ! ! - Reisverslag uit Didam, Nederland van André Aaldering - WaarBenJij.nu

Klaar voor vertrek ! !

Door: André Aaldering

Blijf op de hoogte en volg André

25 Januari 2008 | Nederland, Didam

Klaar voor vertrek.

Nog een bericht vanuit Didam voordat ik morgenvroeg om vier uur richting schiphol vertrek. Heb net mijn rugzak ingepakt en weer uitgepakt. Weer ingepakt en weer uitgepakt. Weer een keer uitgepakt en weer opnieuw ingepakt en nog ben ik een paar kilo te zwaar. Ik gok nu op mijn charmes bij de dames van de incheckbalie.( Zal wel bijbetalen worden :-) :-)). Op schiphol komen er ook nog wat spullen van de reisorganisatie bij zoals instant voeding, kooktoestellen, mokken, bestek, GPS, walkietalkie, satelliet telefoon, een pikkel en sneeuwschop (om sneeuw te verzamelen voor het smelten). Verder doe ik mijn bergschoenen, fleece jack en donsjas aan in het vliegtuig. Scheelt al snel weer een kilo of vier. Ennnn ik heb het lekker warm in het vliegtuig. Ikzelf ben de laatste tijd ook wat zwaarder geworden. Dit is wel een van de leukste voordelen van de voorbereiding. Je mag een paar kilo zwaarder worden om wat reserves op te bouwen. Het schijnt dat je door inspanning en de kou wel 5 tot 6 duizend kilocalorie verbrand per dag en dat het heel moeilijk is om deze energie weer aan te vullen. De afgelopen dagen heb ik vrij gehad van mijn werk. Rustig de tijd gehad om het een en ander nog eens op te zoeken op internet en de laatste kleine dingetjes te regelen. Woensdagavond ben ik naar een informatie avond geweest van BB Outdoor Doetinchem waar een lezing was over winter kamperen. Deze mannen hadden tijdens hun track ervaring opgedaan in Noorwegen bij winterse omstandigheden van meer dan min 35 graden. Van hun heb ik nog wat nuttige tips gekregen over hoe en wat te doen bij extreme koude. Gisteren samen met Loes naar de sauna geweest om nog een keertje lekker te ontspannen en te genieten van het luie leventje dat vanaf morgen gaat dat veranderen. Heb er zin in. Van de voorbereidingen heb ik al met volle teugen kunnen genieten nu de rest nog, waarbij ik niet uit het oog zal verliezen dat het weer op de plaats terug komen van vertrek het allerbelangrijkste is.

  • 25 Januari 2008 - 20:18

    Inge:

    André, ik wens je heel veel succes en ga met alle aandacht en oprecht bewondering je tocht volgen. Geniet van je reis en kom behouden weer terug.

    Liefs van Inge

  • 26 Januari 2008 - 03:42

    Loesje:

    He Andre
    Voor nu veel plezier en geniet ervan
    Voor straks zie dat je de top haalt.
    Voor altijd I love you en voor mij ben je al een topper.
    XXXXXXXXXX

  • 26 Januari 2008 - 07:44

    Peter & Tineke:

    he kanjer , ga er voor wij zijn trots op je gaan het je zeker niet na doen. heel veel sterkte.p&t

  • 27 Januari 2008 - 13:39

    Roel Harms:

    Andre

    Heel veel plezier en succes met de tocht die je gaat maken.
    We houden je in de gaten....

    Roel Harms

  • 27 Januari 2008 - 18:37

    Jan Van Logten:

    Hoi Andre
    Wij wensen je veel plezier en succes op je tocht.
    Annelies en Jan

  • 29 Januari 2008 - 12:11

    Ria En Fred:

    Nu ga ervoor veel plezier en succes en kom op die top maar hou het heel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

André

Na een lange tijd van training en voorbereiding ga ik op 26 Januari naar Argentinie om daar met HT reizen een expeditie te maken naar de 6962 meter hoge Aconcaqua. Een maand later 26 Februari vlieg ik vanuit Santiago de Chili door naar Peru waar ik op 1 Maart de Inca Trail naar de Machu Picchu ga lopen. Daarna nog een paar dagen vakantie vieren en dan verwacht ik 8 Maart weer thuis te zijn in Didam. Ik hoop dat jullie kunnen gaan genieten van mijn reisverhalen. Gr. André.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 92189

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 08 Oktober 2014

Expeditie Cho Oyu najaar 2014.

10 April 2014 - 13 Juni 2014

Beklimming Cho Oyu Nepal/Tibet april/mei 2014

08 Juli 2013 - 07 September 2013

IJsland Groepsreizen NoSun zomer 2013

26 Januari 2008 - 08 Maart 2008

Zuid Amerika - Aconcaqua

Landen bezocht: