Verenigde Arabische Emiraten. Abu Dhabi. - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van André Aaldering - WaarBenJij.nu Verenigde Arabische Emiraten. Abu Dhabi. - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van André Aaldering - WaarBenJij.nu

Verenigde Arabische Emiraten. Abu Dhabi.

Door: André.

Blijf op de hoogte en volg André

07 Juni 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Ik besluit om hetzelfde plannetje uit te voeren zoals ik ook gedaan heb in Dubai en ben dan ook vroeg in Abu Dhabi. Eerst weer het hotel opzoeken en dan door naar andere plaatsen. Een ervan is Ferrari world. Niet dat ik hier gelijk heen wil maar het ligt aan de andere kant van de stad. En is zo een leuke manier om de stad te verkennen. Ferrari world is soort Efteling maar dan totaal overdekt. Het ligt in een geheel nieuw gedeelte van de stad. De wegen er naar toe zijn meestal drie baans en alles is tot in de puntjes toe goed afgewerkt. Daarna door naar het ernaast gelegen Yas Waterworld. Hier ook weer hetzelfde verhaal. Terwijl ik terug rij richting het centrum zie ik een verwijzing naar het strand. Omdat ik nog vroeg ben en tijd zat heb lijkt het me wel wat om dit te gaan bekijken. Als ik aankom is het niet erg druk. Kan mijn auto goed parkeren maar merk dat het toch wel aardig warm begint te worden. Ik betaal netjes mijn entree en onder een parasol op mijn strandbed heb ik een mooi uitzicht over de Perzische Golf. Maar wat is het warm. Echt warm. Als ik op mijn thermometer kijk geeft hij hij meer dan 40 graden aan en als ik hem in de zon leg gaat de thermometer over de vijftig. Volgens mezelf heb ik nog nooit van deze temperaturen mee gemaakt. Ik blijf angstvallig onder de parasol maar ook hier is het natuurlijk bloedheet. Dan toch maar het water in. Eerst door het hete zand en dan voelt het water ook nog lauw aan. Niet echt een verkoeling :-(. Krijg nog een partij zout water in mijn ogen en heb er snel genoeg van. Gelukkig kan ik me met zoet water afspoelen al krijg je hier bijna brandblaren van op je lichaam. Zo warm is het water wat uit de koudwater kraan komt. Was een leuk middagje aan het strand :-) :-). Dan door naar het hotel. De laatste dagen van mijn vakantie wilde ik mezelf verwennen met wat luxe en had daarom voor dit hotel ( Grand millennium Abu Dhabi ) gekozen. Als ik wil inchecken krijg ik de mogelijkheid om het ontbijt en extra luxe bij te boeken. Maak er voor mezelf maar een echt feestje van en stem in met deze mogelijkheid en ontbijten moet ik toch. Krijg dan ook een super de luxe kamer op de 27 ste verdieping. Alles erop en eraan. Ik verken het hotel en omgeving nog een beetje en na een poosje, sinds lange tijd weer eens naar tv gekeken te hebben,( deze keer op een breedbeeld natuurlijk met meer dan honderd zenders, je betaald wat meer dus krijg je ook wat meer :-) :-) ) is het tijd om te gaan slapen. Wat een super de luxe begin van de laatste dagen van mijn vakantie. De volgende morgen is het helemaal feest. Als ik mijn slaap uit heb, gedouched heb met heerlijk geurende shampoo en badschuim ( uiteraard van het hotel natuurlijk :-)) is het tijd voor het ontbijt. Dit slaat werkelijk alles. Er is te veel om op te noemen ( zo iets heb ik nog nooit meegemaakt ) er is een overvloed aan zalm,sushi,speciale kazen,fruit, pannenkoeken, div. soorten ei, vruchtendrankjes ( vers natuurlijk ) enz enz. Wat een feest !!!! Terwijl ik aan een broodje met zalm zit moet ik er aan denken hoe het ontbijt was in een van de lodges tijdens mijn trekking naar Everest BC. Wat een verschil. Overigens de prijs ook. Kon ik voor één snickers nog twee overnachtingen betalen tijdens de trekking voor dit hotel heb ik minstens een vrachtwagen met snickers nodig :-) :-). Maar ja je bent jong en je wilt wat. Na dit voortreffelijke begin van de morgen wil ik naar de Sjeik Zayed moskee. Ook wel de witte moskee genoemd. Mijn huurauto wordt voorgereden ( in dit hotel ga je de auto natuurlijk niet zelf uit de parkeergarage halen :-)) en ga ik richting de moskee. Deze keer gaat het niet helemaal volgens wens. Heb geen goed adres en de kaart die ik heb is ook niet gedetailleerd genoeg. Sommige plekken zie ik wel drie of vier keer maar uiteindelijk kom ik toch op de plaats van bestemming. En wat is de moskee mooi. Eigenlijk is alles heel sober, maar de details maken het helemaal af. Hier hangen de grootste kroonluchters ter wereld en ook het tapijt is het grootste van de wereld. Aan dit tapijt hebben meer dan duizend mensen ongeveer drie jaar aan gewerkt. In de marmeren vloergedeeltes zijn bloemen ingelegd en de glazen deuren zijn met het inlegglas ware kunststukken. Ik sta versteld van al dit moois en de grootsheid van dit alles. Want groot is de moskee ook nog. Er schijnen veertig duizend moskeegangers in te kunnen. Heel bijzonder om te zien en ben best wel onder de indruk van deze schitterende moskee. Als ik buiten kom is het ook al weer bloedheet. Met mijn stranddag van gisteren nog in mijn gedachten besluit ik om terug te gaan naar het hotel en daar het zwembad op de 31 verdieping op te zoeken. Dit blijkt een goed idee te zijn. Ook hier is in en om het zwembad alles super de luxe. En terwijl ik in het zwembad lig kijk ik uit over de stad. Weer eens wat anders. De avond gebruik ik om het aangrenzende winkelcentrum te bezoeken. Daarna nog wat tv kijken en daarna in slaap vallen in het riante bed. De volgende morgen hetzelfde ritueel als de dag ervoor. Na het super de luxe ontbijt en nadat mijn auto weer is voorgereden ga ik op pad naar een wel heel bijzondere bestemming. Op internet had ik gelezen dat er een valken hospitaal is in Abu Dhabi en dit wil ik natuurlijk wel eens van kortbij mee maken. Via het hotel een afspraak gemaakt en om tien uur sluit ik aan voor de rondleiding. Eerst krijgen we uitleg over het hoe en waarom met valken jagen. En daarna is het door naar het hospitaal waar de patiënten ( valken ) netjes op hun beurt zitten te wachten. Vandaag zijn er maar een stuk of tien maar in het hoogseizoen zijn er soms meer dan tachtig. Ze komen hier om hun nagels te knippen, snavel bij te werken of voor verdere onderzoeken. Soms zitten er kapitale vogels bij van dertig duizend euro of meer. We krijgen een demonstratie nagels knippen te zien nadat de valk eerst onder narcose is gebracht. Daarna wordt de snavel nog bewerkt met een nagelknipper en als mevrouw ontwaakt uit haar narcose kan ze er weer een poosje tegen aan. Heel bijzonder om te zien allemaal. Daarna is er nog uitleg hoe er te werk wordt gegaan als er een veer gebroken is. Prachtig om te zien hoe simpel en uiteindelijk doeltreffend als dit kan. Daarna mag iedereen een handschoen aan doen en een valk vasthouden. Op het eind mag ik zelfs nog een valk voeren. Krijg eerst een speciale handschoen aan waarna ik een verse geslachte kwartel en mijn hand krijg en even daarna de valk. De valk is helemaal gefixeerd op de kwartel en eet ( verscheurd ) het beestje met botten en al op. Daarna lopen we nog langs de behandelkamers om de rondleiding af te sluiten in een klein museum. Ben blij dat ik gekozen heb voor een bezoek aan dit hospitaal. Zoiets is denk ik zeldzaam in de hele wereld en ik heb dan ook met volle teugen genoten van deze ervaring. Daarna is het terug richting Abu Dhabi. Wil nog langs het " Emirates Palace " op maar daar wordt ik vriendelijk verzocht om door te rijden omdat er vandaag een speciale delegatie in het gebouw is. Dan maar door naar het hotel. Ik weet de weg naar het zwembad en geniet van mijn laatste vakantie uren en gebruik de tijd om mijn verhalen bij te werken. De laatste morgen is het vroeg op. Ik geniet nog een keer van het super de luxe ontbijt en laat mijn auto voor rijden. Als ik in de auto zit op weg naar het vliegveld kan ik er in mezelf nog wel om lachen. Wat een verwennerij deze laatste dagen van mijn trip. Dit was echt een goede afsluiter van een prachtige tijd in Nepal en de Emiraten.

• 07 Juni 2014 - 09:36

Leon Van Oudenallen:

Dat was een top vakantie Andre! Ook ik heb genoten van al je reisavonturen!! Erg leuk om allemaal te lezen. Welkom thuis. Nu aftellen voor IJsland zeker....

• 08 Juni 2014 - 23:35

Els Den Balvert:

Goh André wat leuk om het thuisfront zo te verrassen helemaal geweldig. En wat n mooie laatste dagen heb je nog gehad zeg. Dat is toch echt n wereld van verschil. Mooi om n keer te zien denk ik, de foto's waren al prachtig. Fijn dat je weer thuis bent en op weer naar het volgende avontuur. Geniet ervan.
    Gr. E en P

• 12 Juni 2014 - 23:48

Carla Vredenburg:

Hee André, een late reactie van mij op je prachtige verhalen. Thuis kwam het er niet van om ze te lezen, maar nu zit ik op mijn hotelkamer in Sevilla, jouw reisverslagen te lezen en je foto's te bekijken. Wat ben jij toch een super ondernemende man, overal maak je er wel weer wat van. Of je nu met arme of met rijke mensen te maken hebt. Ik heb van je verhalen genoten! Ik ben blij dat je weer heelhuids thuis bent en gauw tot ziens! Groetjes Carla

Verslag uit: Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Beklimming Cho Oyu Nepal/Tibet april/mei 2014

Expeditie naar de 8201 meter hoge Cho Oyu.

Op 10 april 2014 vertrek ik richting Kathmandu, de hoofdstad van Nepal. Hier ga ik me melden bij Summit Climb waarna ik op 22 april vertrek voor een zes weken durende expeditie richting de top van de zesde berg ter wereld de " Cho Oyu ". Summit Climb is een bedrijf wat gespecialiseerd is in allerlei beklimmingen en trekkings in het hooggebergte overal ter wereld. Het grootste gedeelte van hun expedities vinden plaats in het Himalaya gebergte. Ze zijn er dan ook trots op dat ze elk jaar een expeditie in het voor en najaar organiseren naar de hoogste berg ter wereld de " Mount Everest ". Vaak met een hoog percentage aan geslaagde toppogingen. De "Cho Oyu" is met zijn 8201 meter hoogte de zesde berg ter wereld. Het is zeker geen technisch moeilijke berg om te beklimmen maar de hoogte, kou, duur, sneeuw en een luchtdichtheid van minder dan 40% maken het er niet makkelijk op. Om deze topprestatie te kunnen leveren en alle bijkomende organisatorische zaken goed te regelen ben ik al een lange tijd bezig met de voorbereidingen. Door veel te trainen met wandelen,zwemmen,badmintonnen en de nodige uurtjes in de sportschool hoop ik fysiek sterk aan de start te verschijnen. Op het organisatorische vlak ben ik druk met het regelen van uitrusting, inentingen, verzekeringen, vliegtickets enz enz. Via deze site wil ik de mensen die het leuk vinden om mij te volgen weer op de hoogte houden van deze ook voor mij bijzondere uitdaging en kunnen we hopelijk genieten van mooie ervaringen en verhalen.

Gr. André.