Het voorproefje ! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van André Aaldering - WaarBenJij.nu Het voorproefje ! - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van André Aaldering - WaarBenJij.nu

Het voorproefje !

Door: André Aaldering

Blijf op de hoogte en volg André

04 Februari 2008 | Argentinië, Mendoza

De kop is er af. Heb nu vijf nachten in de bergen geslapen en weet nu een klein beetje wat het is om in de bergen te kamperen. Het is in ieder geval uitkomen met het minimale, maar het is ook genieten van de rust en de geweldige natuur. Dinsdag 29/1 zijn we vanuit Mendoza wat op 700 meter ligt per busje vertrokken naar de refugio San Bernardo die weer op 2760 meter hoogte ligt. Hier hebben we gegeten en geslapen aan de voet van de Vallecito. De volgende dag zijn we met volle bepakking en in de regen vertrokken naar ons eerste kamp op 3465. Een beste klim waarbij het weer constant veranderde. Een leuke bijkomstigheid was dat bij het verlaten van de refugio de hond (Indio)van de eigenaar met ons mee is gelopen en alle dagen bij ons is gebleven . Erg grappig, het was een lief dier met heel veel energie. Na het opzetten van de tent op een kiezelstenen veld hebben we wat te eten gemaakt en zijn daarna snel onze slaapzak ingedoken om te gaan slapen. De derde dag zijn we naar ons volgende kamp “ Salto de aqua “ vertrokken op 4250 meter. Dit is ongeveer op dezelfde hoogte als het basis kamp op de Aconcaqua. Er zaten veel steile stukken bij en het was erg warm die dag, Afzien dus. Op deze camp site hebben we drie nachten geslapen en van hieruit twee acclimatiseringtochten gemaakt. Een maal zijn we naar de 5000 meter geweest en de tweede keer naar 5200 meter. Best wel heftig allemaal omdat elke inspanning kracht kost waarbij het lichaam om zuurstof schreeuwt. Afzien en nog eens afzien. Zondag 3/2 zijn we weer aan onze terugtocht begonnen en afgedaald naar camp site “Las Vegas” op 3200 meter Hier liepen wilde paarden en muilezels omdat hier gras en water in overvloed was. Vanmorgen zijn we verder naar beneden gelopen naar de refugio waar de bus ons op kwam halen om ons naar Mendosa te brengen. Bij de refugio was ook het afscheid van ons “ maatje “ Indio. Jammer maar hij mocht van zijn baas niet mee naar Mendoza. Terug in het hotel heb ik na 6 dagen weer in het Spiegel gekeken en dat was wel ff schrikken. ( Is het altijd. Zal de meeste van jullie voor zijn ;-) ;-)) Had een verbrand voorhoofd, mijn neus was verbrand en een dikke blaar op mijn onderlip ondanks dat ik mezelf goed had ingesmeerd met zonnebrand en lippenbalsum. En dan kwam er nog een baard doorheen van zo´n zes dagen plus de geur van zes dagen niet douchen.( en daar heb je geen Spiegel voor nodig) Maar na een warme douche en een goede scheerbeurt en schone kleding begint het er allemaal weer een beetje op te lijken en durf ik weer voorzichtig in de spiegel te kijken.
Al met al een geslaagde acclimatiseringtocht in het Vallecito gebied met een hoogste punt van 5200 meter. Hierbij heb ik een hoop ervaring opgedaan heb die ik kan gaan gebruiken bij de komende beklimming. Deze begint morgen en zal inclusief de reserve dagen maximaal 15 dagen duren voordat we dan naar Nederland terug vliegen. Voorlopig dus even reisverslag stilte van deze jongen , maar als ik weer terug ben in de bewoonde wereld zal ik jullie zo snel als mogelijk verslag uitbrengen van de beklimming.

Groeten André.

• 04 Februari 2008 - 19:40

Els En Peter:

Fijn dat het goed ging Andre nu kan het echte werk beginnen. Veel succes het gaat
    je vast en zeker lukken. Kom gezond en wel weer beneden. Groetjes.

• 04 Februari 2008 - 19:51

Margot En Richard:

Ja Andre, dat is wel wat anders dan carnaval vieren. Er waren er hier ook wel met wat zuurstof te kort, maar niet in die mate!!!!!Maar uit alles blijkt wel dat je enorm geniet van deze reis. Een hele beleving hoor. Veel succes voor de grote beklimming. Spannend hoor. We gaan zeker je verhalen weer volgen als je terug bent. Toy, toy toy, en doe voorzichtg. Groetjes van Richard en Margot

• 05 Februari 2008 - 00:41

Loesje:

Ben blij dat deze trip goed is gegaan.Ook met je knie.Maar ik weet je bent een doorzetter.Hoop dat je vooral kunt genieten van deze beklimming.Je hebt tenslotte niet voor niks zoveel tijd en energie erin gestopt.Ik kan bijna niet wachten tot ik weer wat van je hoor.Het is je droom daarom kan ik het allemaal aan.
    Veel succes en geniet ervan.Dan doe ik dat ook.
    XXXXXXXXXXXX loesje.

• 05 Februari 2008 - 16:01

Glenn Aaldering:

Pa,

Top dat het voorproefje voorspoedig is gelopen. Doe het kalm aan, en de groeten aan de hond.

PS: de biefstuk smaakt nog altijd even lekker in Didam ;)

• 05 Februari 2008 - 17:57

Peter En Tineke:

wij maar denken wat duurt die elfstedentocht toch lang blijkt dat je in arg.zit lama,s ...... kan ook leuk zijn sterkte we zitten aan de four letse

• 05 Februari 2008 - 18:15

Leo En Loes:

hoi andre,fijn om weer wat van je te horen,ook wij zijn weer aan het acclimatiseren,maar niet van het klimmen,alaaf!hartstikke goed dat het tot nu toe allemaal goed verloopt,we durven wel op je in te zetten,het gaat je vast lukken.veel succes voor de volgende stap,smeer je goed in en wees voorzichtig, we denken aan je. liefs leo en loes.

• 05 Februari 2008 - 18:24

Ria En Fred:

Koel alleen ruikt het wat onfris of is dat iemand anders nou ga ervoor he en geniet van de tocht en niet lopen dromen maar wel opletten hoor

• 05 Februari 2008 - 19:18

Jantien:

Heftig!! En veel succes, ook al lees je dit pas, als je weer terug bent....

• 05 Februari 2008 - 19:56

Mark En Karin:

hé daar..goed om te horen {lezen} dat het allemaal goed met je gaat..op enkele blaren en verbrandingen na...als ik dit schrijf ben je al begonnen met de tocht van max. 15 dagen...heel veel succes daarmee..ennuh, de reisverslag stilte halen we wel weer in met een four roses en cola-light aan de bar...altijd de four letste....ha ha...heel veel lieve groetjes van mark en mij...moest van mark zeggen dat hij in ierland of gaat wandelen of gaat fietsen...je hoort ervan...doooeeeiiiii

• 06 Februari 2008 - 08:03

Inge:

Alleen maar grote bewondering voor jou en een stil lezen van jouw verslag. Nooit gedacht dit nog eens te lezen van mijn oud-klasgenoot. Zit met spanning op het volgende verslag te wachten. Wees wel voorzichtig en kom behouden thuis. Liefs, Inge

• 06 Februari 2008 - 11:29

Han:

Mooi verslag van 't voorproefje; succes met 't echte werk !

• 06 Februari 2008 - 13:31

Coby:

Mooi dat deze tocht goed gegaan is en heel veel succes bij de echte beklimming!

Geniet ervan!

Groetjes Coby

• 06 Februari 2008 - 18:43

Wim En Marga:

Hallo Andre, tegen de tijd dat je dit leest ben je weer terug in de bewoonde wereld. Ga er vanuit dat jij als sportman, moe maar trots op jezelf, dan weer tijd hebt om je berichten te lezen.
    Veel plezier nog verder en een goede terugreis gewenst!!
    Groetjes Wim en Marga

• 06 Februari 2008 - 18:51

BB:

Hé Lange

Alleen de top is goed genoeg!! Dat ga jij redden, als je daar helemaal boven bent weet je waarvoor je het gedaan hebt, en dat gevoel ken je, dus je moet wel naar de top om het weer te ervaren.
    En nu naar boven, heel veel succes en heel weer terug!

Gr. BB

• 06 Februari 2008 - 21:50

Jo En Diny:

Andre,klasse dat het allemaal tot nu toe perfect is verlopen en dit was alleen nog maar het voorproefje!!Het echte werk mag nu zo gaan beginnen,dus wat ons betreft OP NAAR DE TOP !!!!!

• 07 Februari 2008 - 12:24

Willem De Boer.:

Dag Andre,
    Ik hoorde van Fred over deze site,geweldig zeg wat een ervaring ik ben zelf een beetje jaloers. Ik hoop ondanks het afzien dat je veel geniet en dat je het tot een goed einde breng.Heel veel sterkte en succes.

Groet Willem de Boer

• 07 Februari 2008 - 15:53

Marco,josette En Job:

Fijn weer wat van je te horen en wat een beleving zeg,,nou heeeeel veel succes met het echte werk he!
    groetjes uit Lobith

• 07 Februari 2008 - 17:51

Bettie B.:

Ik zie dat er nog een BB over je site "scharrelt".
    Pffoe man! Ik word al moe bij het lezen, 't lijkt me echt afzien. Ben erg benieuwd naar het vervolg en belangrijkste deel van je tocht! Zet 'm op en hou je taai!

• 07 Februari 2008 - 22:37

Antoine:

Ey dre, te gek...geniet. Je ben nu weer een 'droom' aan het beleven en je leven aan het leven! Jij de hoogte in, ik omlaag (beetje duiken hier en daar...vooral in het zwembad :). Ben benieuwd naar je verhalen van de berg die je nu aan het bedwingen bent!

Saludos, tu amigo Antonio Bolderas, alias Antoine de boullion, alias Toon Soep

• 08 Februari 2008 - 21:23

Ronald:

Hoi Andre, Top dat het goed gaat, denk je nog aan de gemzen eieren?

Succes verder.

• 09 Februari 2008 - 14:06

Andre & Els:

Wat een uitdaging moet t geweest zijn om zo'n klim te maken ik denk dat t je ook wel een kick geeft om dit te kunnen presteren, knap hoor maar dat je een volhouder en optimist bent dat weten we wel, veel suc6 met de volgende beklimming en we horen t allemaal nog wel, groetjes Andre & Els

• 09 Februari 2008 - 21:03

Daan, Nici En Maud:

He nonkel,

Super dat het allemaal zo voorspoedig gaat. Jij de komende week de berg op, wij er lekker van af. Succes met de beklimmen en tot later! dikke kus van Maud

• 10 Februari 2008 - 19:20

Max:

Goed om te horen dat het voorproefje naar meer smaakte. Toen jij op 5200 meter zat begonnen wij hier met een 4 daagse beproefing ook wel carnaval genoemd. nou na 4 dagen zagen we er hier ook niet meer uit. en stinken die kielen.
    Maar goed veel succes de Aconcaqua en hoe de boel heel.

Gr. Lidy & Max

• 11 Februari 2008 - 15:23

Sandra Peters:

5200 meter, kan me voorstellen dat je dan wel aan de zuurstof wilt ;-)
    Maaruh topprestatie, ik doe het je niet na!

• 12 Februari 2008 - 22:19

Arman:

Hé André,

Zet hem op hé! en vergeet mijn steentje niet ;-)

Veel plezier!!!!

• 13 Februari 2008 - 07:02

Kitty:

Hi André,
    Geweldig om te lezen wat de ervaringen tot 4/2 zijn. Lig je op koers?? Succes met het vervolg. Houdt ons op de hoogte!
    groet en kom veilig thuis.

• 13 Februari 2008 - 07:35

Semir:

Top Andre en nu op naar de top. Het is hier hetzelfde. De vligtuigen komen en gaan en vaak vligen ze op dezelfde hoogte waar je je nu bevindt.

• 17 Februari 2008 - 09:06

Marcel Edith Menting:

HOI ANDRE,

ZOOOOOOO DAN, WAT EEN ONDERNEMING ZEG. DAT JE DAT MEE MAG MAKEN, DAT DOEN WE JE ECHT NIET NA. JIJ BIJT IN DIE BERG EN DAN GA JE ERAAN BEGINNEN EN HAAL JE DIE TOP OOK. WIJ HOUDEN HET MAAR BIJ WANDELEN IN PEESKE, WEET JE NOG DAT WE JOU DAAR IN HET BOS TEGEN KWAMEN?

HEEL VEEL PLEZIER EN SUCCES DAAR EN ZORG WEL DAT JE ER GLAD GESCHOREN BIJ LOOPT ANDERS DENKEN ZE DAAR DAT ALLE NEDERLANDERS EEN BAARD HEBBEN VAN ANDERHALVE CENTIMETER.

GROETJES UIT DIDAM.