Santiago de Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van André Aaldering - WaarBenJij.nu Santiago de Chili - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van André Aaldering - WaarBenJij.nu

Santiago de Chili

Door: André Aaldering

Blijf op de hoogte en volg André

23 Februari 2008 | Chili, Santiago de Chile


Kon het vandaag niet laten. Moest toch weer een heuvel beklimmen. Aan de rand van de stad ligt een heuvel waar je over de stad heen kunt kijken. Eerst met de metro de goede richting op en toen nog een klim van ongeveer drie kwartier voordat ik op de top van het Metropolitano park stond. Had natuurlijk ook met het treintje of de kabelbaan kunnen gaan. Maar ja dat doe je niet als je in de week daarvoor de hoogste berg van de Andes op bent geweest. Geniet nog elk moment van mijn prestatie. Maar alles gaat ook weer gewoon door. Zo ben ik de dag na aankomst hier in Santiago eerst maar eens naar de barbier geweest. Wat een feest. Voor het eerst van mijn leven heb ik me laten scheren door een barbier. Ik had een adres gekregen van Guanita (de rechterhand van de eigenaresse van het hotel) en kwam in een kapperszaak terecht waar al meer dan 30 jaar niets meer aan gedaan was. Twee oudere mannen waren de kappers/barbiers. Nadat mijn voorganger klaar was mocht ik in de grote stoel gaan zitten. Op zich al een heel ritueel. Met al mijn gebrekkig Spaans heb ik proberen uit te leggen dat ik mijn baard wilde laten scheren en verder niets. En daar begon het feest. Eerst werd mijn baard van dik 20 dagen met wat talkpoeder ingepoederd. Daarna met de tondeuse kort geschoren. En toen kwam het mes op tafel. Op mijn kin werden wat klodders vaseline gesmeerd en daaroverheen kwam scheerschuim. Toen begon het oude baasje met scheren. Stukje voor stukje, alle plooien rechthoudend om me niet te snijden. Wat een vakmanschap. Na de eerste scheerbeurt volgde nog een tweede keer om alles tot in de finesses af te maken. Daarna nog afdeppen met een spons met aeu de cologne en een lekkere after shave na. In totaal is hij wel drie kwartier met me bezig geweest. Geweldig om mee te maken en nu snap ik ook het gezegde dat je stil moet zitten als je geschoren wordt :-) :-).Verder is het hier goed vertoeven in Santiago. Het zonnetje schijn en het is zo´n 25 tot 30 graden. Het eten is perfect. Als je hier een biefstuk bestelt dan krijg je ook een biefstuk en die weegt dan ook minimaal 500 gram. En dat lust deze jongen wel. Ook het fruit is super de luxe. Op elke hoek van de straat staat wel een fruitventer met sappige perziken, druiven en ander fruit. Heerlijk. Verder zijn de mensen heel vriendelijk en gastvrij. Het is alleen zo jammer dat ik zo weinig Spaans kan. De rest van de groep is vanmorgen vertrokken naar het vliegveld om morgen in Nederland aan te komen. Voor mij staat morgenvroeg om 5.00 uur de taxi klaar. Deze zal mij naar het vliegveld brengen van waaruit ik dan naar Lima, de hoofdstad van Peru, ga vliegen. Van hieruit begin ik dan aan het tweede gedeelte van mijn reis. Ik hou jullie op de hoogte.

Voor de laatste keer de groeten vanuit Chili, de volgende keer verslag vanuit Peru

André.

  • 23 Februari 2008 - 21:53

    Inge:

    Heeeeeeeeeeel veel succes met het vervolg van je grote avontuur! Eric zag zo'n scheerbeurt ook wel zitten :))! Hij kan alleen niet zo lang stilzitten. Prachtige verhalen schrijf je hoor! Wacht met spanning op het volgende. Groetjes, Inge

  • 24 Februari 2008 - 07:08

    Fred:

    Er zijn mensen die zijn voor het geluk geboren ik geloof dat jij ook zo,n Zondagskind bent. Geniet ervan

  • 24 Februari 2008 - 10:23

    Loesje:

    Hallo schatje
    Je komt in ieder geval weer gladgeschoren thuis.
    Fijn dat je aan het genieten bent.Doe ik dat ook.
    Veel plezier op je volgende trip.
    XXXX en tot gauw.Loesje

  • 24 Februari 2008 - 12:50

    Leo En Loes:

    hey andre, hebben ze daar ook mooie jonge
    barbiers!!!mooi verhaal,veel plezier in Lima en we wachten met spanning op het volgende verslag.groetjes vanuit zevenaar
    leo en loes.

  • 24 Februari 2008 - 18:01

    Dorien Fierkens:

    Prachtig om je verhalen te lezen.Klasse, dat je de top hebt bereikt, maar ik had ook niet anders verwacht van zo'n sportman! Wat wordt de volgende uitdaging...? Cursus spaans...? We horen 't nog wel. Nog een fijne tijd toegewenst, veel plezier, geniet ervan.
    Gr. Fam.F.

  • 24 Februari 2008 - 19:19

    Jo En Diny:

    Andre,je bent zodadelijk bezig aan de laatste beklimmingen in Peru!Als je deze ook nog met succes volbrengt,dan wacht er bij terugkomst in Nederland iets op je wat je zondermeer hebt verdiend en waarschijnlijk je vingers bij af zult likken!!!! Groetjes van Jo en Diny

  • 24 Februari 2008 - 20:32

    Els En Peter:

    Geweldig Andre wat je allemaal doet en ziet. Je schrijft mooie verhaaltjes. Geniet ze in Peru we wachten vol spanning op de volgende. Groetjes

  • 25 Februari 2008 - 09:50

    Kitty Nahon:

    He André,
    Ik geniet van jouw verhalen. Vooral nu ik thuis zit met een metalen kraag om m'n kop. Ik feliciteer je met het behaalde resultaat. Verder wens ik je nog alle goeds voor het vervolg van jouw reis.
    Hartelijke groet,
    Kitty

  • 25 Februari 2008 - 18:16

    Marga En Wim:

    Hallo Andre, zo te lezen weer helemaal gezond teruggekomen. Wat een ontzettend goede prestatie!! Ben benieuwd wat voor leuke verhalen er uit Peru gaan komen.
    Groetjes,
    Marga en Wim

  • 26 Februari 2008 - 18:32

    Ronald En Miranda:

    Hoi Andre, hebben net jouw avontuur op die hoge berg gelezen. Wat een prestatie, klasse!
    Wens je nog veel succes met de voortzetting in Peru.....enne ook wij zijn zeer benieuwd naar de -denken we- schitterende foto's.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

André

Na een lange tijd van training en voorbereiding ga ik op 26 Januari naar Argentinie om daar met HT reizen een expeditie te maken naar de 6962 meter hoge Aconcaqua. Een maand later 26 Februari vlieg ik vanuit Santiago de Chili door naar Peru waar ik op 1 Maart de Inca Trail naar de Machu Picchu ga lopen. Daarna nog een paar dagen vakantie vieren en dan verwacht ik 8 Maart weer thuis te zijn in Didam. Ik hoop dat jullie kunnen gaan genieten van mijn reisverhalen. Gr. André.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 670
Totaal aantal bezoekers 92815

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 08 Oktober 2014

Expeditie Cho Oyu najaar 2014.

10 April 2014 - 13 Juni 2014

Beklimming Cho Oyu Nepal/Tibet april/mei 2014

08 Juli 2013 - 07 September 2013

IJsland Groepsreizen NoSun zomer 2013

26 Januari 2008 - 08 Maart 2008

Zuid Amerika - Aconcaqua

Landen bezocht: