Op naar het grote avontuur. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van André Aaldering - WaarBenJij.nu Op naar het grote avontuur. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van André Aaldering - WaarBenJij.nu

Op naar het grote avontuur.

Door: André.

Blijf op de hoogte en volg André

31 Augustus 2014 | Nepal, Kathmandu



Eergisteren weer vertrokken richting Nepal. Het voelt allemaal anders dan de vorige keer. Ik ken de weg een beetje, weet hoe de voorbereidingen in Kathmandu zullen verlopen, heb mijn kleding en materiaal op orde maar toch voel ik de nodige onrust in mijn lijf. Hoe dichter ik bij de beklimming kom des te meer ga ik beseffen wat ik de komende tijd zal gaan mee maken. Ik zal het zeker niet voor niets krijgen. Zal tot het uiterste moeten gaan en dan nog iets verder. Zal afhankelijk zijn van veel factoren zoals het weer, keelproblemen, maagstoornissen, hoofdpijn, misselijkheid enz enz. Hier heb ik meer dan vier jaar naar toe geleefd en dat was ook een mooie reis. Heb door deze droom na te leven veel meegemaakt, nieuwe mensen leren kennen, leuke en gezellige momenten gehad met de mensen om me heen en vooral geleerd dat je vaak meer kunt dan je denkt. Dus wat dat betreft ben ik dik tevreden. Met een tas vol gedroogde worst, oude kaas, repen, de nodige sportdrank en de rest van mijn spullen vrijdagmiddag vertrokken met de trein vanuit Arnhem. Warempel zonder enige vorm van vertraging bij de NS op tijd op Schiphol om daar gelijk mijn koffers af te geven en op mijn gemakkie door te gaan naar mijn vertrek gate. Ook hier verloopt alles volgens planning en iets over tien taxiën we naar de startbaan. Het eerste stuk naar Abu Dhabi duurt ongeveer zes en een half uur. Ik kom de tijd door met het kijken naar twee leuke films. Hierna is het wachten in Abu Dhabi op mijn aansluitende vlucht naar Kathmandu. Als ik incheck voor de tweede helft van de vlucht val ik met mijn neus in de boter. Ik krijg een andere stoel aangewezen en ineens ,en zonder er wat voor te hoeven doen, zit ik business-class. En dan heb je het voor elkaar. Ruimte genoeg voor mijn lange benen, een stoel die je alle standen op kunt laten bewegen, super de luxe verzorgde maaltijden en natuurlijk de extra aandacht van de stewardessen :-) :-). Na deze luxe vlucht is het weer terug in de werkelijkheid. Een hoop formulieren invullen en natuurlijk de lange wachtrijen. Terwijl ik sta te wachten wordt ik op mijn schouder getikt. Het is Richie die ik de vorige keer ontmoet heb terwijl hij samen met Arnold Coster op pad was. Hij komt vanuit Thailand om hier samen met Arnold een beklimming te gaan doen. Wat een toeval om hem hier weer te ontmoeten. Als ik alle papieren rompslomp doorstaan heb en mijn bagage heb opgepikt is het tijd om mijn taxi te vinden. Het regent als ik buiten kom en al snel heb ik mijn taxi gevonden. Door naar hotel Shaki waar ik mijn bagage drop en gelijk door ga naar het hotel ernaast waar Arnold zit. Hij heeft nog twee tassen van mij bij zich die ik de vorige keer heb achtergelaten. Ik bedank hem hiervoor met wat oude kaas en een stuk nagelhout die hij kan gebruiken op zijn aanstaande expeditie naar de Manaslu. Hier tref ik Richie ook weer en samen met Arnold en Grace ( een Canadese vrouw die ook met Arnold naar de Manaslu gaat ) duiken we het Nepalese nachtleven in. We komen terecht een of ander duister restaurantje/café waar ik voor de eerste keer een drankje drink wat ik nog nooit gedronken heb. Je krijgt een grote beker vol met een of ander gefermenteerd graan waar kokend water op wordt gegoten. Dit water moet dan een kwartier lang intrekken en kun je daarna met een aluminium rietjes van onderen weer opzuigen waarna er weer warm water op het prutje wordt gegoten en het spelletje opnieuw kan beginnen. Het spul wat je dan opdrinkt is licht alcoholisch en als je er maar genoeg van drinkt wordt je vanzelf een keertje dronken. Ik kom niet zo ver. De smaak kan mij niet zo bekoren. Maar wel leuk om een keertje mee te maken. Is echt zo'n drankje die veel door de locale bevolking wordt gebruikt. Daarna is het door naar Sams Bar. Hier is het gezellig druk maar na een drankje hou ik het voor gezien. Ben al een beste tijd achter elkaar bezig en heb nog het nodige voor de boeg. ( geen forletzte deze keer :-) :-)) Als ik terug ben in mijn hotel en in mijn bed lig val ik als een blok in slaap. Wat een mooi begin van deze reis en al weer zoveel meegemaakt. Kan niet wachten op het vervolg !!!

  • 31 Augustus 2014 - 09:24

    Dorien:

    Hallo André.

    Fijn dat je alweer veilig in Nepal bent aangeland. Wij wensen je een hele mooie tijd daar en zullen je met je leuke verhalen blijven volgen. Heel veel plezier, geniet van dit bijzondere avontuur.

  • 31 Augustus 2014 - 09:48

    Leon Van Oudenallen:

    Hey Andre,

    Leuk dat je weer bent vertrokken en alweer zoveel dingen hebt meegemaakt.
    Heel veel plezier en succes met de beklimming!!

  • 31 Augustus 2014 - 10:49

    Daan:

    Grote klasse André. Echte doorzetters geven niet op. Geniet van de voorbereidingen! Volgende keer kun je best bij mij in A'dam overnachten om de reistijd wat te verkorten. Ik woon een kleine 20 min van Schiphol :)
    groet Daan

  • 31 Augustus 2014 - 11:44

    Jan Poell:

    Hee Andre!

    Zit je weer in katmandu, met je uit Gelderland gesmokkelde oude worst en droge kaas? Of was het andersom? Van dat gefermenteerd goedje kun je lekker ziek van worden maar. Een paar dagen Diaree samen met hoogte ziekte is wel weer een avontuurlijk begin.

    Veel plezier met het uitrusten en sterkte de komende dagen!

    Je collega/reiziger

    Jan

  • 31 Augustus 2014 - 14:58

    Els:

    Heel veel succes, André. We gaan je verhaal weer volgen vanaf zeeniveau, of iets lager ;-)

  • 31 Augustus 2014 - 20:40

    Els En Peter:

    Hoi André eindelijk gaat het grote avontuur beginnen. Zo te lezen ben je er wel klaar voor.
    We wensen je heel veel succes en wachten vol spanning op je mooie verhalen. Groetjes.

  • 01 September 2014 - 10:37

    Martine:

    Ha André, is het alweer zover! Wat gaat de tijd toch vlug: veel plezier & succes alvast met de beklimming!
    Groeten, Martine

  • 02 September 2014 - 13:03

    Peter:

    Hallo beste vriend ,we zijn net gisteravond uit Griekenland teruggekomen dus eerdere reactie was niet mogelijk (wij zitten niet in onze vak achter een schermpje).
    Heel veel succes en zonder brokken graag !! Altijd leuk als je ergens voor de 2e x komt , dan weet je de weg een beetje ,(heb ik ook als ik bij Jumbo sta :):) .
    Je gaat het redden , we blijven je volgen
    groeten vanaf 4 mtr onder N.A.P. (Amstelveen) Cato & mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

André

Na een lange tijd van training en voorbereiding ga ik op 26 Januari naar Argentinie om daar met HT reizen een expeditie te maken naar de 6962 meter hoge Aconcaqua. Een maand later 26 Februari vlieg ik vanuit Santiago de Chili door naar Peru waar ik op 1 Maart de Inca Trail naar de Machu Picchu ga lopen. Daarna nog een paar dagen vakantie vieren en dan verwacht ik 8 Maart weer thuis te zijn in Didam. Ik hoop dat jullie kunnen gaan genieten van mijn reisverhalen. Gr. André.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 521
Totaal aantal bezoekers 92262

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 08 Oktober 2014

Expeditie Cho Oyu najaar 2014.

10 April 2014 - 13 Juni 2014

Beklimming Cho Oyu Nepal/Tibet april/mei 2014

08 Juli 2013 - 07 September 2013

IJsland Groepsreizen NoSun zomer 2013

26 Januari 2008 - 08 Maart 2008

Zuid Amerika - Aconcaqua

Landen bezocht: