Dag 47 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu Dag 47 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu

Dag 47

Blijf op de hoogte en volg André

23 Augustus 2013 | IJsland, Reykjavik

Vrijdag 23-08-2013 Dag 47. Normaal begin ik ergens in de morgen met mijn verhaal maar deze keer begin ik gelijk middernacht. Nadat ik me iets voor twaalf in mijn slaapzak gewurmd heb en er lekker warm in lig merk ik pas hoe hard het regent en waait. Slaap erg onrustig en elke keer als de tent klappert wordt ik weer half wakker. Het regent ook nog eens voortdurend en ben bang dat er water onder mijn binnentent komt. Door de sterke wind wordt het water omhoog geblazen. Gelukkig valt dit allemaal mee maar het blijft een onrustige nachtje. Dit is ook de camping waar in de vorige reis de keukentent is weggewaaid. Het is maar goed dat we de keukentent niet opgezet hebben anders was hij zeker weer weggewaaid met deze wind. In de morgen blijf ik tot negen uur in mijn warme slaapzak liggen. Maar ja je moet er toch een keertje uit ( en zeker als je nodig naar het toilet moet ). Dan begint het hele ritueel van aankleden en hop naar buiten waar het nog steeds regent en flink waait. Begin het idee te krijgen dat deze reis geen vakantie is maar een soort regen survival. Gelukkig hebben we de grot nog waar we droog kunnen zitten. Hier doen we ook ons ontbijt en besluiten om hier maar een poosje te blijven. Het weer blijft slecht en we hebben niet veel keuze. We zitten best wel ver in het binnenland en terug gaan naar de eerste de beste grote plaats heeft ook geen zin. Vik is wel een leuk plaatsje maar als het regent is ook daar niets te beleven en een wandeling met dit weer is ook niet echt een aanrader. Als tijdverdrijf ga ik maar eens uitgebreid douchen. Normaal geen probleem maar alles is vochtig. Het douchehokje ik helemaal vochtig van al het condens en alles wat je aanraakt of waar je de kleding tegen aan hangt is dan ook nat. Met wat improvisatie lukt het me om alles toch een beetje droog te houden. Het regent nog steeds volop en de wind blaast er goed over heen als ik terug kom bij de tent. Dan maar een tukje doen. Ook niets mis mee. Om half zeven steken we de BBQ aan en genieten van een heerlijke maaltijd. In de grot moeten we de tafels en BBQ wel steeds verder naar achteren plaatsen. Het regenwater komt steeds verder achterin van het plafond afgedrupt. Tegen de tijd dat we gaan slapen is de wind gelukkig gaan liggen maar het regent nog steeds. Maar goed dat we op een soort lavaveld staan wat een goede afwatering heeft anders waren we al lang met tent en al weggedreven op het vele water wat er de laatste dagen gevallen is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

André

Na een lange tijd van training en voorbereiding ga ik op 26 Januari naar Argentinie om daar met HT reizen een expeditie te maken naar de 6962 meter hoge Aconcaqua. Een maand later 26 Februari vlieg ik vanuit Santiago de Chili door naar Peru waar ik op 1 Maart de Inca Trail naar de Machu Picchu ga lopen. Daarna nog een paar dagen vakantie vieren en dan verwacht ik 8 Maart weer thuis te zijn in Didam. Ik hoop dat jullie kunnen gaan genieten van mijn reisverhalen. Gr. André.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 94248

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 08 Oktober 2014

Expeditie Cho Oyu najaar 2014.

10 April 2014 - 13 Juni 2014

Beklimming Cho Oyu Nepal/Tibet april/mei 2014

08 Juli 2013 - 07 September 2013

IJsland Groepsreizen NoSun zomer 2013

26 Januari 2008 - 08 Maart 2008

Zuid Amerika - Aconcaqua

Landen bezocht: