Dag 48 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu Dag 48 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu

Dag 48

Blijf op de hoogte en volg André

24 Augustus 2013 | IJsland, Reykjavik

Zaterdag 24-08-2013 Dag 48. Het is nog wel niet helemaal droog als we om half acht uit onze tent komen. Maar alles is beter dan gisteren. We doen een snel ontbijt in de grot en breken onze tent af in een miezerige regen. Klokslag half negen rijden we weg richting Skaftafell waar we de gletjer wandeling zullen gaan doen. Als we in Skaftafell aankomen is het alsof de duivel er mee speelt weer volop regen. Maar het is nog niet afgelopen. Als ik bij het reservering kantoor mezelf aanmeld blijkt dat de gletsjer wandeling niet door kan gaan. Door de hevige regenval van afgelopen dagen is er een loopbrug weggespoeld en die zijn ze nu aan het herbouwen. Hierop besluiten de mannen naar de Svartifoss te wandelen terwijl ik probeer om voor hun een boottocht op het gletsjermeer te regelen. Ook dit loopt niet helemaal naar wens. Als ik bel blijkt dat ze de boten al hebben opgeruimd en geen rondleidingen meer verzorgen. Als de mannen terug zijn besluiten we om door te rijden naar het gletsjermeer Jökulsárlón. Misschien dat ze daar alsnog een rondvaart kunnen regelen. Gelukkig gaan de rondvaarten op het meer hier wel door en kunnen de mannen genieten van de rondvaart op het gletsjermeer. Als we aan de zeekant van het riviertje waar de ijsschotsen de zee in drijven gaan kijken zien we ook nog drie zeehonden tegen de stroom in zwemmen. Op nog geen tien meter voor ons proberen ze tegen de sterke stroom in te zwemmen. Wat een mooi gezicht . Daarna rijden we richting Djúpivogur waar we willen overnachten. Onderweg pikken we nog een lifter op. Hij komt uit Hongarije en maakt een toer over IJsland. Interessante man en heeft een hoop van de wereld gezien. In Djúpivogur zetten we gelijk onze tenten op en laten alles open staan zodat het kan drogen. De was hangen we aan de draad en de rest wat nat is leggen we in de wind om te drogen. Deze droge avond hadden we even nodig. Daarna is het eten koken en gaan we nog wat drinken in het plaatselijke hotel Framtíd. Hier hebben ze wifi waardoor we ook nog even de tijd hebben om onze mail na te kijken en de laatste voetbaluitslagen te zien. Wordt weer een bijzondere competitie zo te zien.

André

Na een lange tijd van training en voorbereiding ga ik op 26 Januari naar Argentinie om daar met HT reizen een expeditie te maken naar de 6962 meter hoge Aconcaqua. Een maand later 26 Februari vlieg ik vanuit Santiago de Chili door naar Peru waar ik op 1 Maart de Inca Trail naar de Machu Picchu ga lopen. Daarna nog een paar dagen vakantie vieren en dan verwacht ik 8 Maart weer thuis te zijn in Didam. Ik hoop dat jullie kunnen gaan genieten van mijn reisverhalen. Gr. André.

Actief sinds 23 Juli 2012