Dag 57 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu Dag 57 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu

Dag 57

Blijf op de hoogte en volg André

02 September 2013 | IJsland, Reykjavik

Maandag 02-09-2013 Dag 57. Ik ben al vroeg wakker. In gedachten heb ik een hoop te doen en begin er ook gelijk aan. Het is redelijk weer en ik besluit de keukentent op te zetten om deze te laten drogen. De laatste keer was deze tent nat ingepakt. Daarna een warme douche en als ik terug kom schuif ik aan bij het ontbijt. Het laatste ontbijt samen met de mannen. Daarna is het inpakken. Ik laad alle spullen die we opgeslagen hebben na de eerste reis in de bus. Inclusief de spullen van deze reis en de bus zit weer aardig vol. We breken onze tenten af en dan is het voor de mannen echt afgelopen. Vlak voordat ze instappen wordt ik bedankt voor de begeleiding. Ik krijg boekje met " 50 dingen die je gedaan moet hebben in IJsland " en een envelop met inhoud waarvan ik een gedeelte mag gebruiken voor het diner van de komend avond. Een traditioneel IJslands gerecht. Gekookte schapenkop !!! Ik bedank de mannen ook voor hun inbreng. Met zijn vieren hebben we een plezierige tijd gehad en ondanks een paar regendagen is het moraal goed gebleven. Over de flexibiliteit van de heren horen jullie mij ook zeker niet klagen. Soms wisten we smorgens nog niet waar we savonds terecht zouden komen, al hoort dit natuurlijk wel bij NoSun reizen :-) :-) Avontuurlijk reizen is een van de motto's van Deze reisorganisatie ;-). Daarna is het richting vliegveld. Zet de mannen af bij de incheck balie van WOW air en neem voor de laatste keer afscheid. Daarna is het terug richting Reykjavik. Onderweg laat ik de laatste reis nog eens de revue passeren. Deze reis was weer heel anders dan de vorige twee keren. Dat maakt het voor mij ook weer interessant. De mannen hebben het goed naar hun zin gehad en ik ben blij dat ik daar mijn steentje aan bij heb kunnen dragen. Om vijf uur zoek ik het restaurant op die Lena me zaterdag aangewezen had waar je schapenkop kunt eten. Ik hou er wel van om traditionele gerechten uit te proberen. Het kan nooit verkeerd zijn als een heel land dit als een speciaal gerecht eet. Kan hooguit een beetje vreemd zijn. Ik bestel het gerecht en een poosje later krijg ik een halve gekookte schapenkop met aardappelpuree geserveerd. Voor iemand die dit niet gewend is lijkt dit een beetje vreemd. Voor mij valt het nog wel mee. Vroeger in de slagerij werden de varkenskoppen ook gekookt en daarna het vlees eraf gehaald voor de leverworst. Op mijn manier peuzel ik het lekkerste vlees eraf. Er zit niet zo heel veel aan, maar dat had ik al wel verwacht. Het gaat meer om het idee het een keertje meegemaakt te hebben. Weer een speciale ervaring om af te vinken :-). Daarna door naar Lena. Hier heb ik een gedeelte van mijn privé spullen opgeslagen de afgelopen tijd. Super handig om zo een adresje te hebben. Zo kon ik voor elke reis opnieuw inpakken en hoefde niet alles mee te slepen. Die avond blijf ik bij Lena slapen. Dochter Luda staat vrijwillig haar bed af aan mij. Als ruil bied ik haar een stapweekendje in Arnhem aan als ze een keertje naar Nederland komt. Denk dat Dave en zijn vrienden nog wel wat leuke uitgaansplekjes voor haar weten in Arnhem ;-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

André

Na een lange tijd van training en voorbereiding ga ik op 26 Januari naar Argentinie om daar met HT reizen een expeditie te maken naar de 6962 meter hoge Aconcaqua. Een maand later 26 Februari vlieg ik vanuit Santiago de Chili door naar Peru waar ik op 1 Maart de Inca Trail naar de Machu Picchu ga lopen. Daarna nog een paar dagen vakantie vieren en dan verwacht ik 8 Maart weer thuis te zijn in Didam. Ik hoop dat jullie kunnen gaan genieten van mijn reisverhalen. Gr. André.

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 346
Totaal aantal bezoekers 92819

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2014 - 08 Oktober 2014

Expeditie Cho Oyu najaar 2014.

10 April 2014 - 13 Juni 2014

Beklimming Cho Oyu Nepal/Tibet april/mei 2014

08 Juli 2013 - 07 September 2013

IJsland Groepsreizen NoSun zomer 2013

26 Januari 2008 - 08 Maart 2008

Zuid Amerika - Aconcaqua

Landen bezocht: