Dag 49 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu Dag 49 - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van André Aaldering - WaarBenJij.nu

Dag 49

Blijf op de hoogte en volg André

25 Augustus 2013 | IJsland, Reykjavik

Zondag 25-08-2013 Dag 49. We hebben geluk met onze camping in Djúpivogur. Op deze camping kunnen we gebruik maken van een keuken met eetgelegenheid met daaraan verbonden een soort huiskamer. Lekker knus en handig. Na het ontbijt gaan we richting Stödvarfjördur. Hier willen we het stenen museum van Petra Sveinsdóttir gaan bezoeken. De eerste planning was om met de boot naar het eiland Papey te varen voor een excursie aldaar. Helaas was de boot al volgeboekt. Het stenen museum bestaat uit een uitgebreide collectie stenen vanover de hele wereld. Het schijnt zelfs de grootste verzameling verschillende stenen van de wereld te zijn. De verzameling is erg mooi om te zien en we zijn dan ook behoorlijk onder de indruk van deze verzameling. We genieten van een bakkie koffie/thee in het glazen uitbouwtje en rijden hierna weer terug richting Djúpivogur. Onderweg gaan we nog even op bezoek bij een in het binnenland gelegen camping voor een beoordeling. Je moet natuurlijk wel weten of we de goede camping in de regio hebben gekozen :-). Op weg naar deze camping stoppen we nog voor een fotomoment bij een kleine maar leuke waterval. In Djúpivogur gaan we eten in het lokale restaurant om daarna nog een afzakkertje te pakken bij hotel Framtíd. Mooie dag en een goede indruk gekregen van de ruige natuur in het Oosten van IJsland.

André

Na een lange tijd van training en voorbereiding ga ik op 26 Januari naar Argentinie om daar met HT reizen een expeditie te maken naar de 6962 meter hoge Aconcaqua. Een maand later 26 Februari vlieg ik vanuit Santiago de Chili door naar Peru waar ik op 1 Maart de Inca Trail naar de Machu Picchu ga lopen. Daarna nog een paar dagen vakantie vieren en dan verwacht ik 8 Maart weer thuis te zijn in Didam. Ik hoop dat jullie kunnen gaan genieten van mijn reisverhalen. Gr. André.

Actief sinds 23 Juli 2012